АЛГОРИТМ дій учасників освітнього процесу за сигналами оповіщення цивільного захисту "Увага всім", "Повітряна тривога"

 І. Алгоритм дій педагогічних працівників та відповідальної особи під час проведення занять. 

Підготовчі заходи: 

1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах. 

2. Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості. 

3. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, які передбачені на випадок отримання сигналу. 

4. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу. 

5. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу. 

6. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх здобувачів освіти за межами захисної споруди. 

Порядок дій при отриманні сигналу: 

1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення закладу освіти. 

2. Педагог має миттєво сповістити здобувачів освіти (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття. 

3. Відповідальна особа разом із педагогічними працівниками має скоординувати хід евакуації здобувачів освіти від навчальної авдиторії (майстерні) до захисної споруди (укриття). 

4. Навчальні кабінети і авдиторії мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні  та швидкого залишення кабінету. За можливості здобувачі освіти самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учнівська молодь залишає приміщення групами. 

5. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. 

6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги. 

7. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній. 

8. Здобувачі освіти, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом педагога або самостійно до захисної споруди. 

9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб здобувачі освіти швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі здобувачі освіти займуть свої місця майстер в/н повинен перевірити наявність усіх здобувачів освіти. 

10. Під час перебування в захисній споруді педагоги та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти  всіх, хто знаходиться в ній. 

ІІ. Алгоритм дій водія громадського транспорту 

1. Зупинити транспортний засіб у безпечному місці (на узбіччі дороги). 

2. Поінформувати пасажирів про отриманий сигнал. 

3. Вивести пасажирів з траспортного засобу, у разі наявності маломобільних груп населення організувати за допомогою пасажирів (кондуктора) їх евакуацію. 

4. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо). 

5. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками. 

ІІІ. Алгоритм дій персоналу та відвідувачів у торговельнорозважальних центрах та інших торговельних комплексах

Рекомендації власникам: 

1. Забезпечити наявність та готовність системи оповіщення на випадок надзвичайної ситуації воєнного характеру. 

2. Визначити найближчі укриття для відвідувачів та персоналу. 

3. Позначити маршрути евакуації до укриттів. 

4. Призначити осіб, відповідальних за оповіщення, відкриття дверей запасних евакуаційних виходів, забезпечення порядку під час евакуації, збереження майна тощо. 

5. Розробити чітку інструкцію для працівників щодо дій за сигналом та провести з ними тренування. 

6. Розмістити на видному місці інформацію для відвідувачів щодо порядку дій за сигналом. 

7. Періодично доводити інформацію до відвідувачів щодо дій у разі загрози та виникнення надзвичайної ситуації (гучномовним зв’язком, пам’ятками, буклетами тощо). 

8. Організувати швидку евакуацію відвідувачів та персоналу у разі загрози. 

9. Перевірити відсутність людей у приміщеннях після евакуації. 

10. За необхідності вжити обмежувальні заходи щодо кількості відвідувачів. 

Рекомендації відвідувачам: 

1. Ознайомитися з інформацією щодо дій у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій під час перебування у закладі. 

2. Дотримуватися правил поведінки у місцях масового перебування людей. 

3. Не залишати неповнолітніх дітей без нагляду.

4. Уважно стежити за сигналами системи оповіщення та оголошеннями адміністрації закладу. 

5. Неухильно виконувати вказівки адміністрації закладу. 

6. У разі оголошення евакуації негайно залишити приміщення, зберігаючи спокій. 7. Під час евакуації не користуватися ліфтами, спускатися сходами, прямувати визначеними маршрутами евакуації до визначених укриттів. 

8. Швидко, без паніки зайняти місце у найближчій захисній споруді (сховищі, підвальному приміщенні, паркінгу тощо). 

9. Якщо захисної споруди поблизу немає, сховатися за бетонними плитами, бордюром, лягти у заглибленнях землі, згрупуватися та закрити голову руками. 

10. При виникненні паніки зберігайте спокій та здатність швидко і правильно оцінювати ситуацію. 

11. За необхідності надати допомогу тим, хто її потребує.

Коментарі