Пам'ятка для педагогів щодо протидії залучення підлітків і молоді до деструктивних організацій

 Пам’ятка для  педагогів щодо протидії залученню підлітків і молоді до деструктивних організацій

В наш час війна триває не лише на фронті, де йдуть бойові дії, але і в тилу, в інформаційному просторі. Ворог намагається вплинути на молодь з метою:

  • Розхитати суспільство зсередини;
  • Завдати фізичної та моральної шкоди дітям та молоді, негативно вплинувши на генофонд нації та її майбутнє;
  • Залучити підлітків і молоді до підривної та шпигунської діяльності не прямо, а через участь у різних квестах і челенджах.

Замовниками та організаторами таких організацій, як правило, є особи, що перебувають за кордоном.
Ці угрупування характеризуються:

  • Чіткою структурою;
  • Маніпулюють свідомістю;
  • Не є вільними організаціями, адже діти і підлітки в них вступають (підписуються) перш за все з бажання бути причетними до спільноти і водночас у пошуках свободи, в основному від опіки дорослих;
  • Підписуючись на групи, діти, як було сказано раніше, можуть давати ворогові дані стратегічного характеру, навіть цього не усвідомлюючи. Наприклад, виконати квест сфотографуватись біля військового об’єкту чи блокпоста.

Як нам розпізнати, чи підліток залучений до такого угрупування?

  • Зміна поведінки дитини: вона замкнулась і не охоче спілкується;
  • Дитина зависає в гаджетах і, коли дорослий хоче подивитись, вимикає їх;
  • Вона ходить на якісь зібрання і не хоче відповідати на питання «куди?», «де?», «з ким?», «для чого?»;
  • На тілі можливі фізичні ушкодження;
  • Зміна в зовнішньому вигляді: раптова зміна уподобань в одязі (наприклад, все-чорне), зачіска, наліпки, наклейки, тату;
  • Поява в мові нових слів, фраз, умовиводів до цього дитині не властивих.

Як запобігати залученню дітей до деструктивних угрупувань?

  • Дотримання правил безпеки в інтернеті;
  • Налагодження комунікацій з дітьми: обговорення якихось питань, спільний перегляд фільмів, прибирання, похід в магазин за продуктами, допомога по господарству;
  • Організація дозвілля, бажано спільно із дорослими.
  • При обговоренні питань про деструктивні організації говорити від третьої особи «кажуть, що…», «по телевізору показували…». Ні в якому разі не відбирати силоміць в дитини гаджети, якщо вона сама добровільно їх не дає.



Коментарі