Інклюзія — це процес залучення всіх громадян у соціумі, створення умов, де кожна людина, незалежно від її можливостей та потреб, може почуватися включеною, почутою та прийнятою у суспільстві.
Інклюзивний дизайн — це підхід до створення продуктів, середовищ і послуг, які є зручними та доступними для всіх людей, незалежно від їхніх фізичних, ментальних або соціальних особливостей. Згідно з інклюзивним дизайном слід врахувати потреби різних груп людей ще на початку процесу розробки, щоб забезпечити максимальну зручність та рівний доступ до користування.
Дискримінація — це виключення або обмеження прав для членів певної групи людей щодо інших груп через такі особливості, як раса, стать, вік, інвалідність, релігія тощо.
Різноманіття — визнання та цінування відмінностей між людьми, зокрема особистісні, соціальні та культурні особливості. Рівні можливості — це принцип, що забезпечує кожній людині однакові права та можливість їх реалізації: навчатися, працювати, відпочивати тощо.
Стереотип — усталена думка про певну групу людей, часто упереджена або неправильна. Інклюзивність допомагає розвінчувати стереотипи.
Забезпечення доступності — адаптація фізичного та інформаційного середовища для забезпечення зручності користування всім людям.
Людина з інвалідністю — це людина, яка має стійке порушення функцій організму, спричинене хворобою, травмою або вродженими особливостями, що впливають на її життєдіяльність.
Адаптивне навчання — методи та технології, які допомагають враховувати індивідуальні потреби учнів і сприяють їхньому ефективному навчанню.
Толерантність — повага до чужих поглядів, релігії, культурних та особистих особливостей, навіть якщо вони не збігаються з власними.
Безбарʼєрність — це створення умов для всіх людей, де буде комфортно і зручно кожному та кожній, де кожен та кожна матимуть рівний доступ до різних аспектів суспільного життя.
Стигматизація — це негативне позначення або засудження людини через певні риси, особливості чи відмінності, наприклад, через стан здоровʼя, соціальне становище, національність або поведінку.
Коментарі
Дописати коментар